macintosh-retail-groupMacintosh Retail Group heeft in het eerste half jaar van 2013 de omzet van haar online-activiteiten zien stijgen met bijna tien procent en de verkoop van producten op het internet is daarmee inmiddels al verantwoordelijk voor ruim vijf procent van de totale omzet van het concern.

De toename in de onlineverkoop zou volgens topman Frank de Moor vooral komen doordat het concern beter gebruik heeft gemaakt van de mogelijkheden die cross channel platforms bieden. Zo worden steeds meer artikelen aangeboden via webwinkels als Amazon en Wehkamp en de verkoop van deze artikelen neemt ook nog altijd toe. Aan het einde van dit jaar zal de online omzet van Macintosh volgens de Moor uitkomen op ongeveer zeven procent van de totale omzet.

macintosh-labels-shoes

De Macintosh Retail Group heeft met formules als Scapino, Dolcis, Invito en Manfield enkele grote en bekende merken in handen, en de groep hoopt door een goed winterkwartaal te draaien de omzet nog verder op te krikken. Er is daarom veel aandacht besteed aan de wintercollectie en deze is in lijn met de trends voor 2013. Wat we onder andere kunnen verwachten zijn laarzen met veters en sandal boots (een soort van kruising tussen sandalen en laarzen) voor de vrouwen, nette sneakers en veterschoenen in vooral donkere kleuren voor de heren en een complete snowboots collectie voor het hele gezin. Zo ben je prima voorbereid op de komende koude wintermaanden.

Tags